QR codes hebben nog niet veel aan echte populariteit gewonnen, ze worden nog niet veel gebruikt in de bedrijfswereld terwijl ze toch veel mogelijkheden hebben die positief voor je bedrijf kunnen uitpakken. Daarom raden we je ook aan om een QR code printer aan te schaffen. Ook zal je een kabel printer nodig hebben die altijd wel bij een printer zit als je deze aankoopt maar de standaard kabel is meestal van beperkte kwaliteit en lengte. Daarom is het ook altijd handig om een nieuwe, meer kwaliteitsvolle en langere kabel printer aan te schaffen. De eerste factor die van essentieel belang is dat je een specifiek en duidelijk doel opstelt wat je wilt bereiken met een QR campagne. Daarbij moet je rekening houden met de behoeftes van je klanten en deze gebruiken om echt iets mee te bereiken. Vervolgens is het ook voordelig dat je gebruik maakt van een dynamische QR code waarvan je de inhoud kan veranderen nadat een actie is afgelopen of dat je op verschillende momenten andere inhoud laat zien. De derde factor is ook van essentieel belang , je moet ervoor zorgen dat de inhoud gekoppeld is aan een website of iets anders verschaft waarbij het beeld gsm compatible is. Anders krijg je een mini scherm dat alleen compatible is voor de PC, wat zeer vervelend is en dan zal zorgen voor een lagere effectiviteit van de actie. Daarbij kan je de klanten aanzetten om gebruik te maken van een QR code door iets exclusief aan te bieden zoals een aanbieding die ze anders niet krijgen. De 5de factor is dat je een duidelijk boodschap moet overbrengen van wat de klaten krijgen als ze de QR code scannen. Leg uit hoe ze het moeten doen, wat ze moeten doen en waarom ze het moeten doen. De laatste maar zeker niet minst belangrijk factor is dat je ervoor moet zorgen dat je campagne meetbaar en analyseerbaar is zodat je kan zien wat je bereikt hebt en of campagne succesvol geweest is. Waardoor je ook informatie kan verkrijgen wat je bij de volgende campagne beter kan doen. |
http://www.kba-metronic.com/nl/ |
