Connect2Success
Image default
Internet marketing

Waar moet je op letten als je een linkbuilding-agency inhuurt

Linkbuilding kan een website helpen met het hogerop komen in Google. Door zogenaamde ‘(kwalitatieve) backlinks’ op te bouwen, zal jou website meer vindbaar worden in Google. Over het algemeen is linkbuilding dus een goede strategie die veel websites kan helpen om hoger te scoren in Google. Veel bedrijven laten hun linkbuilding verzorgen door externe partijen. Een linkbuilding bureau helpt, maar er zitten wel een aantal risico’s aan vast. Ben jij benieuwd waar je op moet letten als een ander bedrijf voor jouw linkbuilding zorgt? Lees het hier.

Afspraken over de kwantiteit

Veel bedrijven die jouw linkbuilding (willen) verzorgen werken in uren. Ze zeggen dus niet hoeveel links ze opbouwen, maar hoeveel uur ze eraan zitten. Het gevaar hiervan is dat er minder backlinks worden gebouwd dan wat mogelijk is. Spreek dus af met je linkbuilding partner hoeveel links ze bouwen binnen de uren waarop ze bezig zijn voor jou. Het kan lastig in te schatten zijn voor een linkbuilding-agency om dit in te schatten, maar een goede linkbuilders weten echt wel hoelang ze gemiddeld bezig zijn met een bepaald aantal links.

Weet wat er gebeurt

Vaak gebeurt het dat klanten van linkbuilding-agencies niet weten wat en hoeveel er überhaupt gedaan wordt. Ze weten geeneens of de kwaliteit van de linkbuilding wel goed is. Het is namelijk wel belangrijk dat er backlinks worden gemaakt op sites die een bepaalde kracht hebben, anders heeft de backlink geen of weinig waarde en zal jouw website niet hogerop komen in Google. Vraag dus of er bijgehouden kan worden wat gebeurt en op welke sites jouw links geplaatst worden. Op deze manier kan jij zelf ook checken of het wel goed gaat. Ook is het handig om van te voren afspraken te maken over de kwaliteit van jouw backlinks.

Check de anchor diversity

De anchor diversity is eigenlijk de verdeling van de gebruikte anchors van een bepaalde URL. Stel je gaat linkbuilden met een bepaalde URL, zorg dan dat je niet steeds dezelfde anchor gebruikt. Google ziet dit ook namelijk en dit ziet er niet natuurlijk uit. Wissel om die reden je anchors wel een beetje af.