Met promotiekleding zou je het onder de aandacht kunnen brengen van een nieuw of bestaand product of service als doel om de omzet te kunnen verhogen. Promotie is een onderdeel van de marketingmix, de marketingmix wordt ook wel de 4P’s genoemd. De 4P’s bestaan uit product, plaats, promotie en prijs. Promotie is niet het zelfde als reclame, reclame is enkel om het merkt bekend te maken, door middel van bijvoorbeeld, televisiecommercials, internet, radio en bladen inhoudt. Maar reclame is dan wel weer een vorm van promotie. Promotiekleding hoeft niet alleen te zijn om een merk, product of service onder de aandacht te brengen, maar kan ook zijn om verschillende ranken aan te geven in een bedrijf of sport. Zo kan je bijvoorbeeld in een bedrijf iemand met een hogere functie een ander soort jasje geven dan iemand met een lagere functie om de verschillen aan te duiden. Promotie in sport betekent dat een team in een hogere divisie gaat spelen in de competitie dit wordt vaak gebruikt bij balsporten. Bij promotiekleding kan eigenlijk alles op elk kledingstuk worden gedrukt om het merk, product of service onder de aandacht te brengen. Ook zou je de kleding nog in de kleur van het merk kunnen laten maken om het nog extra te onderdrukken. Ook zou je meerdere merken, diensten of producten op één kledingstuk kunnen laten bedrukken. Op een T-shirt heb je verschillende opties om de naam te laten bedrukken dit kun je bijvoorbeeld doen bij de borst, op de buik over de gehele voorkant, op de achterkant bovenin, in het midden of toch helemaal aan de onderkant of toch of de gehele rug. Maar ook kun je op de achterkant de naam van het bedrijf doen met een afbeelding erbij die de naam zou kunnen onderdrukken en op de voorkant bij de borst alleen de naam zonder afbeelding. Bij promotiekleding in de horeca zou je misschien verschillende soorten overhemden en blouses kunnen gebruiken om het verschil te kunnen laten zien tussen de functies of iedere functie een ander schort of stropdas te geven of verschillende kleurtinten zodat toch alles nog één geheel lijkt. Op trainingspakken van sporters staat vaak het logo van het bedrijf die de sportclub sponsort dit is ook een vorm van promotiekleding, bij trainingspakken en sportkleding wordt vaak het logo op alle kledingstukken gedrukt zodat het logo altijd zichtbaar is als een deel van het kledingstuk niet wordt gedragen. |
http://www.shirtsenzo.nl/promotiekleding/ |